luahan rasa seorang HambaMu..

Ya Allah...kenapa dengan aku hari ini...
dengan persaan aku ya Allah...

ya Allah...kenapa harus ada dugaan sebegini untuk aku..
berilah aku kekuatan untuk aku hidup di atas muka bumi milikMu ini dengan tenang ..
berikanlah aku ketenangan...
yA Allah..
Semakin aku ingin melupakannya...
semakin aku memerlukannya...
semakin aku ingin menghindarinya..
semakin aku ingin mendekatinya...
ya Allah...saat itu bermula dengan penuh keceriaan..
mengapa perlu ia berakhir dengan kedukaan....
ya Allah...mengapa perlu aku yang menghadapi semua ini...
aku bagaikan hidup bergelumang dengan sikap hipokrit..
diluar kelihatan bahagia, gembira...riang..dan
x pernah kebosanan mengukir senyuman...
tapi...
di dalam hati ini...Hanya Engkau yang tahu...
betapa peritnya hidup ini...
ya ALLAH..
kemana diriku yang dulu...
yang periang disisi keluarga tersyg..
yang meriuhkan hati seseorg yang terluka dan sedih..
kemana perginya sifat itu ..Ya ALlah..
kini..
aku pula yang merasai kesedihan...
yA Allah...
aku masih lagi belajar..
hanya 1 yng aku inginkan...
tolonglah aku...
supaya aku tidak mencampur adukkan masalah peribadi 
dengan keaadaan aku yang masihh belajar ...
agar aku dapat belajar dalam keaadan yang terteram..
amin...

Share:

0 comments